vineri, august 21

Deprivarea de somn si metode ineficiente

O, vara, dulce vara! VACANTA -la mare, la munte, la greci, in Barcelona , Italia Croatia -nu conteaza , VACANTA, bronz perfect si inghetata cat cuprinde/zi VACANTA, leneveala cu toptanu', VACANTA,petreceri cu prietenii,VACANTA,baie la piscina sau la strand,VACANTA, seri tarzii la o bere in Laptarie,VACANTA, un cinema in aer liber, VACANTA,un club,VACANTA, o fuga pana la mare sau la munte, VACANTA, nici o grija pana la toamna, VACANTA. . (sunt prea subtila?)

O, vara, ce ti-am facut eu vara!? Mi-am batut joc de tine! Imi pare rau, chiar imi pare rau!
Cand n-am lucrat la librarie am fost la practica de bucatari, de bronzat m-am bronzat "ca tractoristii" , inghetata n-am voie c-am racit de la aerul conditionat, n-am timp sa-mi trag sufletul pentru ca trebuie sa merg incolo si-ncoace cu RATB-ul dupa adeverinte de practica sau medicale (metroul e la fel de aglomerat) prietenii sunt la km distanta , la strand nu ma duc ca n-am loc sa-mi pun prosopul, n-am mai iesit de cateva saptamani bune, la filme ajung prea tarziu asa ca ne uitam acasa, am de platit o factura astronomica la telefon ca sa nu mai pun la socoteala chiria si intretinerea SI (colac peste pupaza! ) tocmai am aflat ca s-ar putea sa am de platit statului roman impozit forfetar- sau cum ii spune- pentru un PFA incheiat in doi timp si trei miscari acum cativa ani.N-am mai dat pe acasa din iulie (si atunci pe fuga), n-am schitat nimic pentru dizertatie SI inca NU m-am gandit la referatul de la stratificare. Noroc ca am mai fugit la mare vreo 2-3 zile. Dar cand trebuie sa te-ntorci tocmai cand ai intrat in ritm cu plaja parca iti vine sa-ti tragi palme!
M-a sunat mama ieri sa vada ce -i cu mine, de ce nu mai dau nici un semn de viata. Sunt bine? Sunt sanatoasa? Mananc?Dorm? DA, mami, mananc. Sanatoasa, asa si asa . Bine, ma straduiesc..

Dorm?Ei, aici e buba. De somn nu prea am parte.Cum fac , cum nu fac, n-am timp sa dorm! Nici nu-i de mirare ca s-au adunat atatea...Of, eu care pot dormi si 14 ore ne-ntoarsa! De vreo trei saptamani ma trezesc dimineata la 7. Mai motai pana la 8. La 8 ma imbrac si la 8.30 maxim 8.45 plec la metrou. Ajung la librarie la 9.30 (maxim 9.45). Stau pana la 10 seara. Ajung acasa la 11. Fac de mancare (repede-repede), mancam, fac dus. Pana imi zvant parul cat de cat stau pe net, citesc chestii, una alta ..Se face ora unu noaptea. Uneori, chiar 2 .Cum ? Nu stiu..Cand am zi libera de la librarie programul nu difera cu mult. Ma trezesc la 8. Motai pana la 9. Pana la 11 mananc si ma-nvart prin casa. Ma mai invart putin , mai imi calc sortul si pantalonii, mai sun dupa adeverinte si la 13-14 plec. Ajung la 15. Stau pana la 9 -10 seara. Ajung acasa. Ritualul se repeta. Iar e ora unu noaptea!Zi de vara pana-n seara!

In situatii din astea exista doua metode a face fata

1. Metoda KAMIKAZE
2. Metoda picioarelor (IMI BAG PICIOARELE!!)

Initial am incercat metoda cu numarul 2. Am chiulit de la practica si am dormit ( mai mult ca de obicei). Rezultat? Saptamana urmatoare mi-am primit o mustrare pe masura si (probabil ca pedeapsa) am spalat vase!! 3 ore ,in medie, zilnic. Cu apa f. fierbinte -erau alea toate unsuroase..


Apoi, am trecut la metoda KAMIKAZE. Tragi tare, dormi 5 ore pe noapte, nu te plangi, asta e !, cand nu mai poti bagi cafele, eventual un kent ceva, complexul de vitamina B (b6, B12) , miez de floarea soarelui (pentru magneziu) , orice fel de seminte (pentru minerale si zero colesterol - deprivarea de somn duce , printre altele, la obezitate si boli de inima), banane (tot pentru magneziu -sa nu incepi sa zbieri fara motiv la oameni) , cat mai multe salate si mancaruri bogate in vitamine. Si apa, multa apa, sa te hidratezi. Eventual sa stai si la aer.Teoretic.
Kamikaze.. pentru ca ..
3 cafele pe zi e mult. Daca vrei sa compensezi pentru deshidratarea produsa, (cafeaua este diuretic) mai bei o cana de apa pentru fiecare cafea. Si la fel, inca o cana de apa pentru fiecare tigara. Vitaminele B se iau inainte de ora 6 pm. Orice intarziere provoaca insomnie, pt ca le ia ceva timp sa intre in sange si sa-si faca efectul. Daca mananci seminte de flaorea soarelui (decojite) ce fel de fata esti? Alea is pentru microbisti infocati! JESUS! Semintele de dovleac de la Fiesta nu se decojesc, cele de la Nutline -neprajite- te lihodesc. Cele de la Biogood costa in jur de 10 lei (50g) . Bananele coapte nu se prea gasesc, pepene verde e peste tot. 80% apa! Salatele nu prea tin de foame si mancarurile satioase nu prea sunt bogate in vitamine (KFC, Mac,caserole de la carrefour) . Te duci cam des la toaleta ca tot ai baut vreo 3 litri de apa pe zi. Cand nu bei apa, esti ametit. Daca vrei sa mai iei aer, eventual faci o tura, doua , trei in spatele blocului- jogging! Ce relaxant. A doua zi nu mai poti de durere musculara. Iei aspirina doar doar iti trece sa te poti invarti noaptea ca si asa-i cald de mori in casa! Red Bull nu! For the love of GOD ! Noooo!OF...
Ce v-am spus?KAMIKAZE!

Vreau la mami!

O veste buna , totusi.. Angajatorul este obligat prin lege sa-ti dea prima transa de zile libere din concediu o perioada minima de 15 zile consecutive.Vorba ceea: Sa va dea D-zeu sanatate ! (legiuitorului inspirat) Si daca a fost vreun psiholog sau sociolog care a propus asta, cinste lui . Un om obosit va e recunoscator!

Nu asa de bine ca zilele trecute,

Monica


(publicat initial pe 13 august)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu